Recortes ineo #2

* Talvez não seja grande novidade de que as métricas não refletem bem o impato de uma organização, mas também é verdade que (por vezes infelizmente) são elas que falam mais alto. Ou será que não? – Leadership’s Full Measure

Perhaps most important about Natura is that its three categories of measures have equal impact on managers’ performance ratings and bonuses. An executive who makes her numbers financially but not environmentally or socially does not succeed there. Really.[…]

[…]Can even an individual manager start measuring and managing differently, and therefore be a driver of change in a complex system like capitalism? As we see it, managers have three choices. They can simply play by the rules—and game the measurement system to the extent possible. They can be critical of the rules, noticing where measures fall short and trying to do the right thing nevertheless, perhaps at their own expense. Or they can work to change the rules. They can emulate the small company, gathering support from like-minded people.


* É cada vez mais evidente para os alunos e, infelizmente, (ainda) não muitos professores, que o sistema educativo necessita de ser reformulado. O mundo em que vivemos não é o mesmo: a quantidade de informação que cresce exponecialmente a cada dia, as novas tecnologias, os conhecimentos atuais sobre as formas de aprendizagem num ser humano, e até, a própria forma de pensar de hoje, tornam absurdos muitos dos atuais métodos de ensino.

Neste artigo podem-se ler algumas das prováveis modificações no ensino para os próximos 25 anos – What You (Really) Need to Know – The 21st century education.

Education will be more about how to process and use information and less about imparting it. […] This seems a bit ludicrous to us today. But in a world where the entire Library of Congress will soon be accessible on a mobile device with search procedures that are vastly better than any card catalog, factual mastery will become less and less important.

[…] Here is a bet and a hope that the next quarter century will see more change in higher education than the last three combined.

Author: Daniel Lopes

Biz-Dev & Code at Whitesmith

Deixar uma resposta

O seu endereço de email não será publicado. Campos obrigatórios marcados com *